ما در ارائه راه حل های صنعتی پیشرو هستیم.

09113681375

شنبه - پنجشنبه : 08:00 - 17:00

بازرگانی اکین

استان گلستان

آدرس دفتر مرکزی

ایمیل مدیریت

Ekeintrade@gmail.com

صادرات رب گوجه به عراق

صادرات رب گوجه به عراق: فرصت‌ها و چالش‌ها

مقدمه

صادرات رب گوجه به عراق به عنوان یکی از اصلی‌ترین کشورهای همسایه غربی ایران از فرصت‌های بی‌نظیر برای تجارت این چاشنی غذایی با این کشور است. با توجه به کیفیت بالای موادغذایی ایران برای مصرف کنندگان عراقی‌و نزدیکی جغرافیایی‌و همچنین نزدیک فرهنگ دینی اسلامی دو کشور بازار عراق یک گزینه بسیار عالی برای صادرات رب‌گوجه‌فرنگی است.

صادرات رب گوجه
بازرگانی اکین صادرات رب گوجه فرنگی

مزایای صادرات رب گوجه فرنگی به عراق

  1. تقاضای بالا:

خانواده‌های عراقی نیز مانند ایرانی‌های در آشپزی خود از رب‌گوجه به وفور استفاده می‌کنند.لذا تقاضا برای این محصول همواره در این کشور وجود دارد.

  1. نزدیکی جغرافیایی:

یکی از موضوعات بسیار مهم در امر صادرات بحث حمل‌ونقل‌و لجستیک است. لذا به جهت همسایگی‌و فاصله بسیار کم بین کشور ایران‌و عراق این موضوع کم هزینه و راحت‌تر است.

  1. کیفیت بالا:

تولید رب‌گوجه فرنگی در کارخانجات ایران از کیفیت مطلوب‌و بالایی برخوردار است. لذا رب گوجه فرنگی ایرانی به دلیل کیفیت بالاو طعم مطلوب در بازار عراق محبوبیت دارد.

صادرات رب اسپتیک به روسیه

چالش‌های صادرات رب گوجه به عراق

  1. امور گمرکی:

قوانین‌و ضوابط‌و بخش‌نامه‌های گمرکی‌و تعرفه روی کالا‌های صادراتی از اصلی‌ترین چالش‌ها در صادرات هر محصول است. آشنایی‌و اطلاع از مسائل گمرکی در انجام  صادرات موفق بسیار مهم باشد.

  1. نوسانات ارزی:

با توجه به صادرات‌و اخذ ثمن‌ معامله به صورت ارزی همواره به جهت نوسان بازار ارز بسیار مهم است. لذا در صورت افزایش نرخ ارز سود حاصل از صادرات می‌تواند افزایش ریالی را به همراه داشته باشد.

  1. رقابت با تولیدات محلی:

در کشور عراق برخی از محصولات غذایی از جمله رب گوجه‌فرنگی به صورت محلی نیز تهیه‌و تولید می‌شود،در صورتی که میزان این تولیدات محلی بالا باشد می‌تواند رقیبی برای محصولات وارداتی باشد.

راه‌های کسب موفقیت در صادرات رب‌گوجه‌ فرنگی به عراق

  1. بررسی بازار

بررسی میدانی‌و شناخت بازار‌و کسب اطلاعات در خصوص ذائقه مصرف‌کنندگان می‌تواند در پیدا کردن بازار هدف‌و فروش نهایی موثر باشد.

لذا مطالعه دقیق بازارو شناخت نیازها‌و سلیقه‌های مصرف‌کنندگان عراقی از اهمیت زیادی برخوردار است.

  1. تبلیغات موثر:

تبلیغات‌و بویژه برند سازی پایه‌و اساس رونق هر محصولی می‌باشد. لذا استفاده از ابزارو روش‌های مختلف تبلیغاتی مناسب در جهت معرفی محصول به مشتریان عراقی می‌تواند در صادرات موفق تاثیر چشم‌گیری داشته باشد.

  1. ارتباط مستمر با مشتریان:

همواره سعی کنید با مشتریان خود ارتباط مستمر‌و موثر داشته باشید‌و بازخوردهای آنها را نیز دریافت کنید. در نهایت تجزیه‌و تحلیل مسائل‌و بهبود شرایط می‌تواند به بهبود کیفیت محصول‌و افزایش رضایت مشتریان کمک کند.

مراحل صادرات رب گوجه فرنگی به عراق

  1. آماده‌سازی محصول:

محصول بنا به درخواست مشتری در انواع مختلف بسته‌بندی می‌شود. نوع درخواست مشتری می‌تواند مختلف باشد.( قوطی،فله،اسپتیک)

  1. اخذ مجوزها:

برای هر محصول صادراتی‌و بویژه مواد غذایی مجوزهای لازم از نهادهای مربوطه باید اخذ شود. از مهم‌ترین مجوزها برای صادرات رب‌گوجه فرنگی مجوز بهداشت است.

  1. مذاکره با خریداران:

بازاریابی‌و یافتن مشری‌و نحوه مذاکره‌و قانع سازی از مراحل بسیار مهم فروش‌و در نهایت صادرات است.

  1. حمل‌ونقل:

پس از یافتن مشتری صادراتی‌و نهایی شدن فروش‌و عقد قرارداد نهایی نوبت حمل کالا برای مشتری است، شرکت‌های مختلف حمل‌و‌نقل این موضوع را به عهده می‌گیرند.

نتیجه‌گیری:

با توجه به تولید مازاد رب‌گوجه‌فرنگی در ایران صادرات این محصول به کشورهای همسایه بویژه عراق که عمدتا از بازار ایران تهیه می‌شود می‌تواند فرصت بسیار مناسبی برای تولید‌کنندگان‌و صادرکنندگان باشد.

در نتیجه تقاضای بالاو مزایای این بازار، ورود به این عرصه می‌تواند به افزایش درآمد‌و رشد کسب‌وکارو درآمد ارزی کمک کند. با این حال توجه به چالش‌ها و آماده‌سازی برای مواجهه با آنها و کسب تجربه در کنار افراد موفق نیز از ضروریات است.

بیشترین صادرات رب گوجه فرنگی ایرانی به کشور عراق انجام می‌شود. بازار عراق به دلیل نزدیکی جغرافیایی، مصرف بالای رب گوجه فرنگی‌و روابط تجاری مستحکم بین دو کشور، مقصد اصلی صادرات این محصول است. علاوه بر عراق، کشورهای دیگری مانند افغانستان، روسیه، ترکیه‌و کشورهای حوزه خلیج فارس نیز از دیگر مقاصد مهم صادرات رب گوجه فرنگی ایرانی محسوب می‌شوند.

مجموعه بازرگانی اکین همراه شما در خرید‌و فروش و صادرات رب‌گوجه‌فرنگی. با ما در تماس باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + نه =

09113681375