ما در ارائه راه حل های صنعتی پیشرو هستیم.

09113681375

شنبه - پنجشنبه : 08:00 - 17:00

بازرگانی اکین

استان گلستان

آدرس دفتر مرکزی

ایمیل مدیریت

Ekeintrade@gmail.com

فروش رب گوجه

فروش رب گوجه فرنگی به صورت عمده‌‌و در انواع قوطی فلزی، شیشه‌ای ، اسپتیک و فله انجام می‌شود.

جهت خریدوفروش انواع رب گوجه فرنگی و برندهای معتبر با بازرگانی اکین در ارتباط باشید.

فروش رب گوجه

 

رب گوجه فرنگی

رب گوجه یک چاشنی غذایی پرمصرف در پخت‌وپز و همچنین یک ماده غذایی اولیه در صنایع غذایی در تهیه انواع کنسرویجات و سس‌ها‌و غیره است.

خواستگاه اولیه رب گوجه فرنگی کشور ایتالیا است. آشپزهای این کشور اولین بار برای پخت انواع پاستاهای خود از رب گوجه فرنگی استفاده‌کردند.

رب گوجه را به عنوان بادنجان رومی نیز می‌شناسند.

انواع عرضه رب گوجه فرنگی

رب گوجه فرنگی در کارخانجات صنعتی بیشتر به صورت فله‌و اسپتیک تولید‌و بسته‌بندی می‌شود. سپس در خطوط بسته‌بندی در قوطی‌های فلزی و شیشه‌ای در وزن‌های مختلف بسته‌بندی می‌شود.

بیشترین حجم بسته‌بندی که اغلب در فروشگاه‌ها وجود دارد رب ۸۰۰ گرمی است.

رب فله بیشتر در صنایع غذایی داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرد. مثلا برای تهیه انواع سس‌ها و کنسرویجات مورد نیاز است. این محصول را باید در سردخانه نگهداری کرد تا از فاسد شدن آن جلوگیری کرد.

رب اسپتیک مخصوص صادرات است و در شرایط کاملا استریلیزه و داخل کیسه‌های مخصوص بسته‌بندی می‌شود.

اسپتیک با توجه به نوع خاص بسته‌بندی آن نیازی به نگهداری در سردخانه نداشته و قابلیت نگهداری در دمای محیط را دارد.

رب گوجه قوطی نیز از تولیدات اصلی کارخانجات است. این نوع رب هم برای مصرف داخلی و هم برای صادرات خریدوفروش می‌شود و به صورت ۵۰۰ گرمی، ۸۰۰ گرمی، یک کیلو، پنج کیلو و غیره در قوطی‌های فلزی و شیشه‌ای بسته‌بندی می‌شود.

فروش رب صنعتی و سنتی

تولید رب سنتی در منازل و در مقیاس‌های کوچک انجام می‌شود. برای این منظور پس از آبگیری گوجه فرنگی آن را روی شعله‌های گاز حرارت می‌دهند تا به غلظت مناسب برسد. تهیه این نوع رب صرفا برای مصارف خود خانوار است و محدودیت در مکان و مقدار تولید دارد. بویژه اینکه در محیط شهری و آپارتمان نشینی امکان تهیه رب سنتی به سختی امکان پذیر است.

رب صنعتی در کارخانه و به صورت اتوماسیون تولید می‌شود. رب گوجه فرنگی از چاشنی‌های پرمصرف در اکثر غذاها است و به همین دلیل تقاضا برای آن همواره در مقیاس بسیار زیادوجود دارد. تولید این محصول علاوه بر بازار داخلی که همواره در ویترین هر مغازه‌ای وجود دارد. مشتریان خارجی نیز جهت صادرات این محصول زیاد است. گوجه فرنگی در کشور ایران همواره تولید شده و قیمت تمام شده‌آن نسبت به قیمت رب در بازار جهانی پایین است. به همین جهت کارخانجات تولید رب همواره دنبال صادرات این محصول هستند.

ویژگی های رب با کیفیت

رب فاقد مواد نگهدارنده و یا به مقدار خیلی کم و در حد مجاز باشد.

اگه دیدید که قوطی رب بعد از باز کردن درب آن برای مدت طولانی کپک نمی‌زند یعنی مواد نگهداره داشته و با کیفیت نیست!

ربی که مواد نگهدارنده نداشته باشد در شرایط یکسان نسبت به نوع مشابه زودتر کپک میزند.

رب گوجه باید کاملا یکدست و خالص باشد. یعنی تیکه‌های گوجه فرنگی، پوست و دانه و غیره در ترکیب آن وجود نداشته باشد.

رنگ آن قرمز خوشرنگ بوده و به تیرگی و قهوه‌ای نزند. رنگ تیره‌و قهوه‌ای نشانه حرارت‌دهی نامناسب است.

نمک یک موضوع مهم در رب گوجه است. رب‌های خانگی برای آنکه ماندگاری آن را بالا ببرند به آن نمک زیادی میزنند. این موضوع در رب صنعتی به جهت اتوماسیون بودن سیتم تولید، درصد نمک اضافه‌شده قابل کنترل است. درصد نمک مجاز ۱ تا ۲ درصد است.

 

خواص و فواید رب گوجه فرنگی

رب گوجه با کیفیت خواص درمانی زیادی دارد. مفید برای پروستات و ضد سرطان بوده‌و برای افزایش سیتم ایمنی و عصبی، تقویت حافظه، بهبود عملکرد رودها، هضم بهتر غذا، مقاومت در برابر بیماری‌های عفونی،بهبود قلب و جلوگیری از بیماری‌های عروقی و غیره بخشی از فواید رب‌گوجه‌فرنگی است.

لیکوپین به عنوان یک آنتی‌اکسیدان به وفور در رب گوجه وجود دارد. عامل اصلی قرمزی گوجه‌فرنگی و رب آن بدلیل وجود لیکوپین است. جالب اینکه این ماده ضد سرطان‌ در رب نسبت به خود گوجه‌فرنگی بیشتر است.

نکته بسیار مهم در زمان تهیه رب گوجه این است که رنگ آن تیره‌نباشد. تیره‌بودن رب یعنی در زمان تهیه آن حرارت بیش از حد به آن رسیده‌و لیکوپین موجود در آن از بین رفته‌است! این موضوع به خصوص در تهیه رب خانگی مشهود است.

همچنین رب گوجه منبع غنی از انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی است.

بریکس رب گوجه

یکی از مهمترین فاکتورها در انتخاب و قیمت گذاری انواع برندهای رب گوجه غلظت رب و یا به اصطلاح عدد بریکس است. هرچه عدد بریکس بالاتر باشد، غلظت و کیفیت رب گوجه بالا بوده‌و یکی از مبناهای اصلی قیمت گذاری بریکس رب است.

ربهای‌ قوطی معمولا بریکس آنها در محدوده ۲۵ و رب‌های صادراتی بریکس آنها بیش از ۳۵ است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید.

خرید رب گوجه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 16 =

09113681375