ما در ارائه راه حل های صنعتی پیشرو هستیم.

09113681375

شنبه - پنجشنبه : 08:00 - 17:00

بازرگانی اکین

استان گلستان

آدرس دفتر مرکزی

ایمیل مدیریت

Ekeintrade@gmail.com

مراحل قانونی صادرات رب گوجه

مراحل قانونی صادرات رب گوجه و اطلاع از آنها امری مهم است. لذا برای هر بازرگان و تاجری اطلاع و آشنایی با مراحل اصلی از ضروریات است.

یکی از منابع خوب و دلچسب در امر صادرات و بازار عمده داخلی تجارت رب گوجه فرنگی است. گوجه فرنگی و رب گوجه همواره جزو محصولات درآمدزا بوده و هستند.

صادرات گوجه فرنگی به صورت تازه به عنوان یک محصول پرمصرف نسبت به رب گوجه پیچیدگی های کمتری دارد. رب گوجه با توجه به فرایند تولید آن در کارخانه و الزامات و استانداردهای خاص در زمان‌های تولید و بسته‌بندی و اخذ مجوزهای بهداشتی، مراحل صادراتی پیچیده‌تری را دارد.

صادرات رب گوجه
مراحل قانونی صادرات رب گوجه

استانداردهای صادرات رب گوجه

رب گوجه به عنوان یک چاشنی غذایی و اهمیت آن در حوزه سلامت مواد غذایی، تجارت این محصول را در حوزه بین الملل حساس‌تر کرده‌است.

استانداردهای صادرات محصولات کشاورزی و ایمنی مواد غذایی اهمیت موضوع را دوچندان می‌کند.

توجه به حوزه ایمنی مواد غذایی باعث افزایش اعتماد مصرف‌کنندگان به آن می‌شود. اگر موضوع صادرات محصولات غذایی مثل رب گوجه فرنگی باشد این اعتماد‌سازی نتیجه سال‌ها تلاش خواهد‌بود.

لذا توجه به استانداردها و حفظ ایمنی و سلامت مواد غذایی و نگهداشتن اعتماد مشتری بایستی از اهداف همیشگی باشد. چون اگر اعتماد از دست برود به این سادگی قابل برگشت نیست!

به جهت حفظ و تضمین ایمنی مواد غذایی، کشورهای مختلف توافقنامه‌های تجاری با یکدیگر امضا می‌کنند. البته این توافقنامه‌ها باید در چارچوب مقررات تجارت جهانی باشد و هریک از کشورها مقررات خود را وضع می‌کنند.

لذا هر کدام از کشورها در محدوه تحت تصرف خود باید از بهداشت و سلامت انسان در برابر استقرار و گسترش آفات و بیماری‌ها، موجودات ناقل بیماری، خطرات افزودنی‌های غیرمجاز، سموم ناقل در غذا و نوشیدنی‌ها، انتقال بیماری‌ها بوسیله حیوانات و گیاهان و…جلوگیری و آنها را محدود کنند.

 

مجوز صادراتی رب گوجه فرنگی

مجوز صادراتی رب گوجه فرنگی در ایران شامل استاندارد سازمان غذا و دارو است. وجود این استاندارد حاکی از سلامت محصولات غذایی است.

البته کشورهای مقصد جهت صادرات رب گوجه و سایر مواد غذایی استانداردهای ویژه خود را دارند که در امر تولید و بسته‌بندی باید مد نظر کشور مبدا باشند.

 

گواهی بهداشت برای تجارت رب گوجه

اخذ گواهی بهداشت از معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت برای تجارت و صادرات رب گوجه فرنگی لازم وضروری است. اخذ این گواهی اغلب به شرح ذیل است:

درخواست کتبی توسط متقاضی و ارسال آن برای اخذ گواهی‌های بهداشتی. شرکت‌های بازرگانی باید نامه سربرگ دار شرکت به همراه مهر و امضا مدیر عامل داشته باشند.

تعهدنامه کتبی به جهت اینکه محصول مورد‌ درخواست صادراتی اخذ گواهی بهداشت در تولید آن از مواد اولیه که با ارز حمایتی وارد شده‌اند استفاده نشده‌باشد.

پروانه بهداشتی تولید محصول با تاریخ معتبر ارائه شود.

اطلاعات واسناد مدارک کالاهای صادراتی قبلی و مدارک گمرکی آن را همراه داشته باشید. این موارد می‌تواند شامل نام محصول، نوع بسته بندی، تاریخ تولید و انقضا، سری ساخت و … باشد.

در نهایت ارائه packing List و لیست دقیق محصولات به همراه کلیه اطلاعات ضروری و نام تجاری برای صدور گواهی بهداشت ضروری است. این لیست برای صدور گواهی بهداشت مدت دار برای هر محصول تجاری جداگانه تهیه و ارائه شود.

شاخص مهم در صادرات رب گوجه فرنگی

بریکس مورد درخواست کشور هدف، شاخص اصلی در صادرات رب گوجه فرنگی است. کشورهای وارد کننده با توجه به توان مالی بازارهای داخلی خود رب گوجه را با بریکس‌های بالا درخواست می‌دهند. بریکس بالا یعنی رب گوجه غلظت و کیفیت  بالایی دارد و در تهیه آن از گوجه فرنگی های بیشتر در واحد وزن رب گوجه حاصله استفاده شده‌است.

مثلا رب با بریکس ۲۰ به ازای هر چهار کیلو گوجه فرنگی یک کیلو رب حاصل می‌شود. این در حالی است که برای تهیه رب با بریکس ۳۸ به ازای هر هفت کیلو گوجه فرنگی یک کیلو رب حاصل می‌شود.

استاندارد غلظت سفارش‌دهنده وارداتی رب گوجه فرنگی بر اساس شاخص بریکس است. لذا تامین کنندگان و تولید کنندگان این محصول باید براساس نیاز بازار اقدام به تهیه رب گوجه بکنند.

روسیه به عنوان یکی از بیشترین وارد کننده رب گوجه از ایران شاخص بریکس بالای ۳۵ را درخواست می‌دهد. کشور عراق معمولا شاخص بریکس ۲۰ را درخواست می‌دهد.

بسته‌بندی صادراتی نیز معمولا براساس شاخص بریکس درخواستی از طرف مشتری انجام می‌شود. شاخص بریکس پایین در حدود ۲۵ و پایین‌تر در بسته‌بندی‌های قوطی و شیشه‌ای ارائه می‌شود.

برخی ویژگی‌های رب گوجه اسپتیک

شاخص بریکس بالا در محدوده ۳۵ و بالاتر به صورت فله‌ای و بشکه و در بسته‌بندی اسپتیک ارائه و حمل می‌شود.

بعضا مشاهده می‌شود که گمرک ایران در مقوله بسته‌بندی رب گوجه صادراتی محدودیت‌هایی را اعمال می‌کند. لذا صادر کنندگان باید از اخبار و بخشنامه‌های روز صادر شده اطلاع کافی و کامل داشته باشند تا ضرر و زیان نبینند و دچار مشکل نشوند.

در نهایت امروزه صادرات رب گوجه فرنگی تقریبا به طور کامل به صورت اسپتیک انجام می‌شود. در تولید رب گوجه فرنگی به صورت اسپتیک از شرایط خلاء در پخت آن استفاده می‌شود. پخت در شرایط خلاء این امکان را فراهم می‌کند تا محصول نهایی به دمای کمتری در فرآیند تولید نیاز داشته باشد. در نتیجه این دمای پایین کیفیت محصول تولیدی بالا می‌رود.

رب اسپتیک با توجه به اینکه در شرایط استریل و ضدعفونی تهیه و بسته‌بندی می‌شود معمولا ماندگاری ۲ تا ۳ سال را دارد.

رب گوجه صادراتی اسپتیک

بازرگانی اکین تامین کننده عمده رب گوجه فرنگی با استانداردهای روز جهت صادرات تخصصی این محصول در خدمت شما می‌باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر از با ما در تماس باشید.

شماره تماس:   09113681375      ایمیل: ekeintrade@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × یک =

09113681375