ما در ارائه راه حل های صنعتی پیشرو هستیم.

09113681375

شنبه - پنجشنبه : 08:00 - 17:00

بازرگانی اکین

استان گلستان

آدرس دفتر مرکزی

ایمیل مدیریت

Ekeintrade@gmail.com

عرضه رب گوجه فرنگی

عرضه رب گوجه فرنگی

عرضه رب گوجه فرنگی سالم و عاری از تقلب با توجه به وجود تنوع در این محصول و شناخت یک سری نکات مهم و اصلی بسیار مهم است. چگونه یک رب گوجه سالم را تشخیص دهیم؟ چگونه از رب گوجه فرنگی نگهداری کنیم؟ و…؟

خانواده ها همواره سعی میکنند که بهترین رب گوجه را انتخاب کنند و همواره در انتخاب این چاشنی غذایی کیفیت و اصیل بودن نسبت به قیمت آن همیشه ارجحیت دارد. چه بسا اگر قیمت یک نوع رب گوجه فرنگی از حد معقول و عرف بازار کمتر باشد باید در کیفیت و اصیل بودن آن کمی تردید کرد.

رب گوجه فرنگی نیز جزو مواد غذایی است که امکان تقلب در آن وجود دارد. پس در زمان خرید رب گوجه فرنگی از جهت قیمت بالای آن حساس نباشد و به قول معروف پول بده پلو بخور!

چگونه میتوان رب گوجه فرنگی با کیفیت را شناخت؟از ویترین فروشگاهها ازبین برندهای مختلف کدام را انتخاب کنیم؟ عدد بریکس رب گوجه فرنگی بر روی قوطی آن چه معنی‌میده؟

خرید رب گوجه

همیشه سعی کنید در انتخاب رب گوجه فرنگی بهترین برندهای بازار را انتخاب کنید.

خوب چرا باید از محصولات برند استفاده کرد؟

هر نوع محصولی مثل رب گوجه برای اینکه برند و در عرصه بازار شناخته‌شود قطعا چندین سال با ارز‌‌بخشیدن به کار خود و تولید بهترین و باکیفیت‌ترین محصول‌توانسته در بازار شناخته‌و به اصطلاح برند‌شود. در نتیجه همواره از طرف رقبا و سیستم‌های نظارتی زیر ذره بین بوده و محصول با کیفیت تولید میکنند.

قطعا شخص یا شرکتی که همواره تلاش کرده‌و به کار خود در طی چندین سال ارزش بخشیده، هیچ گاه کیفیت را فدای کمیت نخواهد‌کرد.

حتما روی قوطی رب گوجه علامت استاندارد و مشخصات محصول و علامت سیب سبز وجود داشته باشد. با انتخاب رب گوجه فرنگی برند و آن هم از فروشگاههای معتبر میتوانیم از خواص پرفایده این چاشنی غذایی پرمصرف بهره‌مند شویم.

رب گوجه کارخانه‌ای یا رب گوجه محلی؟

همیشه این طور تلقی نشود که حتما رب گوجه خانگی بهتر از رب گوجه کارخانه‌ای است! رب گوجه محلی را سعی کنید از افراد آشنا و مورد وثوق تهیه کنید.

به عنوان یک توصیه همیشه سعی کنید رب گوجه دست‌ساز را در زمان برداشت فصل گوجه فرنگی از افراد مورد اطمینان تهیه کنید. سپس خودتان به روش‌های مطمئن نگهداری کرده و هر زمان که احتیاج بود از آن استفاده کنید.

یکی از بدترین موادی که برای جلوگیری از کپک‌زدن رب گوجه فرنگی ممکن است استفاده‌شود ماده‌ای به نام بنزوات سدیم است. این ماده ممکن است در بعضی از رب‌های محلی نیز استفاده‌شود و برای سلامتی بدن مضر است.

سولانین ماده‌ای است که در گوجه فرنگی سبز وجود دارد و باید در تهیه رب از گوجه فرنگی‌های قرمز‌و رسیده استفاده‌کرد. البته اگر گوجه فرنگی از مزرعه به صورت کال و نرسیده چیده‌شود بعد از گذشت مدتی خودبه‌خود قرمز می‌شود. قطعا این نوع گوجه‌ها هم مورد تایید نیست.

معمولا گوجه فرنگی که به این صورت چیده‌ شده‌است سفت بوده و با برش آن میتوانیم سبزی داخل و کم آب بودن آن را مشاهده‌کنیم. گوجه‌فرنگی رسیده کاملا قرمز و نرم، بو و عطر خاص خودش را دارد. برخلاف پیاز و سیب‌زمینی که اندازه‌های کوچک و متوسط به پایین در هنگام خرید دستچین میشوند گوجه‌فرنگی هر اندازه بزرگ و درشت‌تر باشد معمولا کامل رسیده‌و آبدار است.

نحوه پخت گوجه روی دیگ

در تهیه برخی رب‌های خانگی این طور عمل می‌شود، کمی بعد از اینکه رب داخل دیگ غلیظ شد مجدد روی همان مخلوط در حال پخت آب جدید گوجه اضافه می‌کنند. این کار باعث می‌شود قسمتی از بافت اولیه گوجه حرارت بیشتری دیده‌و در نتیجه پخت‌بیشتر رب گوجه تغییر رنگ داده‌و اغلب تیره‌تر میشود. در این صورت لیکوپن موجود در رب گوجه فرنگی که یک آنتی اکسیدان بسیار قوی و عامل قرمزی گوجه‌فرنگی  و رب گوجه است تقریبا از بین رفته‌و رب گوجه حاصله ارزش غدایی خود را از دست می‌دهد.

 

رب گوجه و کپک زدگی!

معمولا اولین علائم خراب شدن رب گوجه فرنگی به صورت کپک زدگی در آن ظاهر می‌شود که برای جلوگیری از آن برخی افراد سودجو از بنزوات سدیم استفاده می کنند. البته خود گوجه فرنگی حاوی بنزویک اسید است ولی میزان آن به قدری نیست که از کپک‌زدن آن جلوگیری کند.

میزان استفاده از این ماده به عنوان مواد نگهدارنده در مواد غذایی بسیار مهم است. اگر مقدار غلظت مورد استفاده آن کمتر از یک دهم درصد باشد براساس ذکر منابع مختلف معمولا مشکلی برای سلامتی افراد ایجاد نمی کند.

برای جلوگیری از کپک‌زدن رب گوجه قبل از بستن درب‌قوطی روی آن را با لایه‌ای از روغن بپوشانید. این کار روند کپک‌زدن رب گوجه فرنگی را کاهش می‌دهد. پس از بازکردن درب رب گوجه محتویات آن را به داخل ظرف شیشه‌ای انتقال دهید و حتما تا تمام شدن محتویات داخل قوطی در یخچال نگهداری شود.

یک نکته بسیار مهم را در مصرف رب گوجه همواره به یاد داشته باشید! اگر درب قوطی رب گوجه را باز کرده و دیدید که حتی یک قسمت کوچک آن کپک زده‌بود دیگر کل رب قابل استفاده نیست. زیرا آلودگی قطعا به تمام نقاط رسیده‌است.بعضی افراد به اشتباه قسمت کپک‌زده را جدا کرده و مابقی رب را مورد استفاده قرار میدهند.

رب گوجه فرنگی خوش رنگ

اغلب این طور تصور میشود که در هنگام استفاده از رب گوجه فرنگی اگر داخل روغن و ماهی تابه رنگ خوب بدهد دیگه حتما با کیفیت است. ولی دقت شود که این رنگ دهی غیر طبیعی و رنگ غذا نباشد. رنگ رب مورد استفاده باید مثل گوجه‌فرنگی رسیده قرمز‌باشد. اگر بیش از اندازه قرمز یا تیره بود احتمالا کیفیت رب گوجه پایین بوده یا در تهیه ان از مواد غیر مجاز استفاده شده‌است.

خرید رب گوجه اصل

وقتی رب گوجه اصل را داخل روغن داغ میریزیم باید در سطح روغن پخش شود و همچنین نباید حالت گلوله گلوله پیدا کند و نقاط سیاه رنگ نیز نباید در داخل روغن دیده‌شود.

راه دیگر تشخیص رب گوجه باکیفیت و اصل این است که آن را روی یک سطح صاف و تمیز پخش کنید و سپس به دقت ان را بررسی کنید. اگر داخل بافت رب گوجه ذرات ریز و نامتعارفی مثل هسته گوجه، پوست و … بود، قطعا نمیتوان به این رب اعتماد کرد و کیفیت خوبی نخواهد داشت.

 نتیجه گیری

ما در این در مقاله سعی داشتیم تا شما را در انتخاب رب گوجه محلی کمک کرده باشیم و مقایسه مختصری بین رب گوجه محلی و صنعتی داشته باشیم. سعی کنید رب گوجه محلی را از افراد با تجربه و مطمئن و رب گوجه صنعتی را نیز از برندهای معتبر تهیه کنید.

بازرگانی اکین با شناخت بازار و برندهای معتبر در خصوص رب گوجه‌فرنگی و فعالیت در این حوزه به صورت تخصصی آماده همکاری با فعالان این حوزه‌می‌باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و تهیه بهترین قیمت های محصولات با برندهای مختلف و معتبر از طریق راه های ارتباطی ذیل با ما در تماس باشید.

تماس: 09113681375            ایمیل: ekeintrade@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 18 =

09113681375