ما در ارائه راه حل های صنعتی پیشرو هستیم.

09113681375

شنبه - پنجشنبه : 08:00 - 17:00

بازرگانی اکین

استان گلستان

آدرس دفتر مرکزی

ایمیل مدیریت

Ekeintrade@gmail.com

فواید رب گوجه فرنگی

فواید رب گوجه فرنگی

فواید رب گوجه فرنگی سالم و استفاده روزمره از آن در پخت غذاهای سالم یک واقعیت انکار ناپذیر است. خوردن غذاهای ناسالم و به طبع آن بروز انواع بیماری‌ها از نگرانی‌های امروزه جوامع بشری است. استفاده نکردن از غذاهای مناسب و تغذیه ناسالم باعث بروز انواع بیماری‌های مزمن مثل دیابت، چربی، فشار خون، بیماری‌های قلبی و …می‌شوند.

بروز بیماری باعث تحمیل هزینه‌های اضافی بر اقتصاد خانواده و جامعه می‌شوند. جوامع پیشرفته بشری همواره سعی می‌کنند تا با پیشگیری از وقوع بیماری جامعه‌ای سرزنده و پویا و سالم داشته باشند. یکی از عوامل مهم و اصلی در تحقق این امر استفاده از تغذیه سالم در خوراک روزانه است.

گوجه فرنگی به عنوان یکی از چاشنی‌های پرکاربرد و اصلی در تهیه انواع غذاهای ایرانی شناخته می‌شود. شناخت فواید رب گوجه فرنگی و برخی خواص درمانی آن موضوع این نوشته میباشد.

انواع خواص رب گوجه

یکی از فواید رب گوجه فرنگی کمک به تامین انواع ویتامین‌ها و پروتئین‌های مورد نیاز بدن است. از آنجائیکه خود بدن انسان قادر نیست تا تمام مواد موردنیاز را تامین کند، لذا همواره استفاده از مواد غذایی بیرونی که تامین کننده آنها باشد ضروری است.

گوجه فرنگی حاوی مقدار زیادی ویتامین  C و انواع ویتامین‌های B است . یتامینA، فسفر، کلسیم، اسید فولیک، آهن، بتاکاروتن،فیبر، سدیم، گوگرد و…از انواع مواد موجود در رب گوجه فرنگی است.

همچنین رب گوجه فرنگی یک آنتی اکسیدان قوی به واسطه لیکوپن موجود در ترکیب آن است.

اثرات رب گوجه بر سلامت بدن

رب گوجه فرنگی باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود ‌و جلوی بسیار از ویروس‌ها را می‌گیرد.

در پیشگیری و درمان روماتیسم نیز مفید است.

درمان یبوست و هضم راحت‌تر غذا.

وجود لیکوپین و خاصیت آنتی اکسیدانی قوی.

پاکسازی بدن از وجود سموم و تقویت کبد.

کمک به گردش خون و بهبود سیستم قلبی عروقی.

اکسیژن رسانی بهتر و کمک به جوان سازی پوست و جلوگیری از علائم پیری زودرس.

تقویت مو و جلوگیری از ریزش و خشکی آن.

بنا به ذکر اکثر منابع رب گوجه فرنگی برای سلامت پوست بسیار موثر است.

ارزش غذایی رب گوجه فرنگی

یک نکته خاص در خصوص رب گوجه فرنگی عدم وجود چربی در آن است. این موضوع به تهیه آن مربوط می‌شود. چون در تهیه رب گوجه فقط از گوجه فرنگی استفاده می‌شود و هیچ گونه ماده دیگری در آن وجود ندارد. و از آنجائیکه رب گوجه با حرارت دادن آب گوجه فرنگی حاصل می‌شود در نتیجه فاقد چربی است. لذا افرادی که چربی بالایی دارند می‌توانند بدون نگرانی رب گوجه را مصرف کنند.

البته بهتر است در این خصوص با پزشک نیز مشورت کنید.

میزان کالری موجود در رب گوجه فرنگی بسیار پایین و حدود ۱۴ کالری در یک قاشق غذاخوری است.

خصوصیات درمانی رب گوجه فرنگی

علاوه بر فواید رب گوجه در سلامتی افراد و ارزش غذایی بالای آن، دارای خاصیت‌های درمانی ویژه‌ای نیز است. یکی از اصلی‌ترین خاصیت درمانی رب گوجه فرنگی پیشگیری از سرطان پروستات است. این ویژگی به واسه وجود آنتی اکسیدان بسیار قوی به نام لیکوپین در رب گوجه است.

رب گوجه آنتی اکسیدان

گوجه فرنگی و رب گوجه یک منبع سرشار از لیکوپین هستند. نکته مهم این که لیکوپین در رب گوجه به دلیل پخت و حرارت دیدن بیشتر از خود گوجه فرنگی است. مصرف رب گوجه به ویژه برای آقایان بیشتر توصیه می‌شود.

همانطور که در بالا ذکر شد رب گوجه فرنگی موجب بهبود گردش خون در بدن و تنظیم فشار خون شده و خطر بروز سکته مغزی را کاهش می‌دهد. لیکوپین موجود در رب گوجه همچنین به تغذیه مناسب مغز نیز کمک می‌کند.

مصرف گوجه فرنگی و رب آن باعث تسکین درد بیماری‌های رماتیسمی نیز می‌شود. اگر اوره و چربی خون شما بالا بود مصرف گوجه و رب آن می‌تواند باعث کاهش آن شود. رب گوجه باعث تقویت روده و دفع رسوبات ادراری نیز می‌شود.

استفاده منظم رب گوجه با روغن زیتون می‌تواند تا حد زیادی موجب بهبود آفتاب سوختگی شود.

مصرف رب گوجه برای کودکان

یکی از بهترین سبزی‌های سالم و پرفایده برای تمام سنین گوجه فرنگی است. لذا مصرف گوجه فرنگی و رب گوجه در کودکان توصیه می‌شود. برای کودکان بهتر است از 8 ماهگی به بعد مصرف گوجه فرنگی و رب آن انجام شود.

با توجه به خاصیت ضد آفتاب بودن رب گوجه استفاده از آن برای کودکان نیز بسیار مفید بوده و در مقابل اشعه خورشید بدن را محافظت می‌کند.

رب گوجه فرنگی موجب شادابی است

یکی از خصوصیات جالب رب گوجه افزایش جذب اکسیژن است.افزایش جذب اکسیژن باعث سرزندگی و شادابی پوست می‌شود.این موضوع برای خانم هایی که به سلامت پوست خود اهمیت میدهند بسیار مهم است.

رب گوجه فرنگی و پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی

رب گوجه فرنگی به واسطه وجود لیکوپین مانع لخته شدن خون می‌شود. گوجه فرنگی و رب آن به جهت دانه‌ها و مواد مخاطی موجود در آنها ازل لخته شدن خون جلوگیری می‌کند و همچنین لخته‌های به وجود آمده را نیز از بین می‌برد.

شرکت بازرگانی اکین با اتکا به نیروهای توانمند و متخصص به طور تخصصی در زمینه خرید و فروش گوجه فرنگی به طور گسترده فعالیت می‌کند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و خرید و فروش رب گوجه فرنگی با ما در ارتباط باشید.

شماره تماس 09113681375

ایمیل: ekeintrade@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 4 =

09113681375