ما در ارائه راه حل های صنعتی پیشرو هستیم.

09113681375

شنبه - پنجشنبه : 08:00 - 17:00

بازرگانی اکین

استان گلستان

آدرس دفتر مرکزی

ایمیل مدیریت

Ekeintrade@gmail.com

فواید رب گوجه

فواید رب گوجه به عنوان یک چاشنی غذایی اصلی و پرمصرف در اکثر غذاها غیرقابل انکار است. رب گوجه فرنگی سرشار از لیکوپین است. لیکوپین یک آنتی اکسیدان بسیار قوی در معرض انواع سرطان ها و کاهش دهنده انواع بیماری‌ها است.

رب گوجه فرنگی یک ماده نسبتا کم کالری است. یک قاشق غذاخوری رب گوجه حدودا 14 کالری دارد. رب گوجه تقریبا فاقد چربی بوده و درعین حال سرشار از ویتامین A نیز است.

فواید رب گوجه

انواع ویتامین‌ها در رب گوجه

انواع ویتامینٍ‌های موجود در رب گوجه به شرح ذیل است:

ویتامین C

ویتامین K

انواع ویتامین‌های B

رب گوجه فرنگی مهم‌ترین منبع لیکوپین

رب گوجه فرنگی سرشار از لیکوپین است. لیکوپین از خانواده ویتامین A بوده و به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی شناخته میشود. از آنجائیکه لیکوپین به عنوان یکی آنتی اکسیدان قوی خطر ابتلا به سرطان پروستات و سکته مغزی را کاهش میدهد در نتیجه مصرف رب گوجه با کیفیت همواره در وعده‌های غذایی توصیه میشود.

لیکوپین از خانواده کاروتینوئیدها و زیرمجموعه آنها است. کاروتینوئیدها در میوه‌های قرمز رنگ و سرخ به صورت رنگدانه می‌باشد. از انواع آنها میتوان به هندوانه، پرتقال خونی، گریپ فرود اشاره کرد. رب گوجه فرنگی با توجه به وجود لیکوپین در آن خاصیت آنتی اکسیدانی دارد. آنتی اکسیدان‌ها مانع از حرکت آزاد رادیکال‌ها شده و از بروزی بیماری جلوگیری می‌کنند.

لیکوپین در بهبود ناشی از آفتاب سوختگی پوست نیز موثر است. استفاده از گوجه فرنگی و رب در سنین بالا نیز توصیه شده‌است. زیرا لیکوپین موجود در آنها از پیری زودرس جلوگیری میکند. رب گوجه باعث کاهش مشکلات عروقی شده‌و میتواند جلوی پوکی استخوان را نیز بگیرد.

لیکوپین جزو مواد محلول در آب بوده و استفاده از آن در بدن راحت‌تر است و با اثرگذاری بر غلظت خون و چربی سوزی میتواند بدن را از بیماری‌های قلبی و سرطان محفوظ بدارد و همانند یک محافظ عمل کند. لیکوپین یک یاری رسان به گلبول‌های سفید بدن است. لذا ضمن تقویت سیستم ایمنی بدن باعث افزایش باربری در آقایان نیز میشود.

لیکوپین در گوجه فرنگی بیشتر است یا رب گوجه؟

طبق تحقیقات و یافته‌های متخصصان لیکوپین در رب گوجه نسبت به خود گوجه فرنگی بیشتر است. علت اصلی آن نیز پخته شدن گوجه فرنگی در فرآیند تولید آن است. در واقع فرآِیند پخته شدن باعث بهبود خواص آن شده و هضم آن را نیز آسان می‌کند.

در زمان پخت و حرارت دهی برای تهیه رب گوجه باید مواظب بود تا حرارت بیش از حد باعث سوختن رب گوجه نشود. زیرا حرارت بیش از حد باعث تیرگی رب گوجه فرنگی میشود. از آنجائیکه قرمزی گوجه فرنگی و رب گوجه ناشی از لیکوپین موجود در آن است در نتیجه تیره بودن رب گوجه نشان از حرارت بیش از حد و از بین رفتن لیکوپین موجود در آن است.

این موضوع زمانی اهمیت پیدا میکند که رب گوجه فرنگی مورد استفاده محلی باشد یا صنعتی. در واقع در تهیه رب گوجه محلی باید دقت کرد تا رنگ رب گوجه تیره نباشد. به همین جهت رب محلی را از افراد و محل‌هایی تهیه کنید که تجربه کافی در تولید آن داشته باشند.

میزان و نحوه حرارت دهی یک فاکتور بسیار مهم در زمان تهیه رب گوجه است و این موضوع در رب گوجه محلی به طور دقیق قابل کنترل نیست. این در حالی است که کارخانجات صنعتی حرارت دهی را در شرایط خلاء انجام میدهند و در نتیجه پخت و تهیه رب گوجه در دماهای پایین تر انجام میشود و میزان و نحوه حرارت به طور دقیق توسط سیستم قابل کنترل است.

 

خواص گوجه فرنگی

خواص گوناگون رب گوجه فرنگی

رب گوجه فرنگی خواص گوناگون و تاثیرات عالی و مثبت بر سلامتی افراد دارد. درمان انواع بیماری‌های مفصلی، طراوت و شادابی پوست، کمک به تقویت بینایی، دفع انواع سموم از بدن و… گوشه‌ ای از فواید آن است. در نتیجه مصرف رب گوجه در غذاهای روزانه توصیه میشود.

رب گوجه فرنگی به واسطه وجود گوجه فرنگی باعث جذب اکسیژن از طریق پوست شده‌و موجب طراوت و شادابی میشود. لیکوپین موجود در رب گوجه به دلیل خاصیت ضدآفتابی آن پوست را در مقابل تابش شدید آفتاب محافظت میکند.

رب گوجه فرنگی دارای پروبیوتیک نیز می‌باشد و باعث سلامت روده میشوند.

رب گوجه فرنگی به لطف لیکوپین موجود در آن مانع از لخته شدن خون میشوند.

با ترکیب رب گوجه فرنگی و روغن میتوان ماسک جلوگیری از ریزش مو تهیه کرد.

ویتامین A موجود در رب گوجه باعث سلامت ریه میشود. مصرف رب گوجه برای افراد سیگاری بواسطه وجود کورماریک اسید و کروژنیک اسید توصیه میشود. زیرا این اسیدها باعث از بین رفتن نیتروسامین‌ها در بدن میشوند. نیتروسامین‌ها اصلی‌ترین مواد سرطان زا در سیگار هستند.

رب گوجه سیستم ایمنی کودکان را نیز تقویت می‌‌کند. این امر به واسطه وجود ویتامین C در آن است که از سرماخوردگی و آنفولانزا و مسمومیت ناشی از سرب جلوگیری می‌کند. گرم کردن رب گوجه قبل از مصرف باعث جذب بیشتر لیکوپین در بدن میشود. تا قبل از 8 ماهگی توصیه میشود به کودکان رب گوجه داده نشود.

در زمان مصرف رب گوجه دقت کرده و از مصرف بیش از حد آن نیز اجتناب کنید.

و سخن آخر اینکه رب گوجه را از محل‌ها و برندهای معتبر تهیه کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص بازار رب گوجه با ما ارتباط بگیرید.

شماره تماس 09113681375  بازگانی اکین

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × سه =

09113681375