ما در ارائه راه حل های صنعتی پیشرو هستیم.

09113681375

شنبه - پنجشنبه : 08:00 - 17:00

بازرگانی اکین

استان گلستان

آدرس دفتر مرکزی

ایمیل مدیریت

Ekeintrade@gmail.com

رب گوجه فله

رب گوجه فله عمدتا مصرف داخلی دارد و جهت مصرف کارخانه‌های بسته‌بندی رب قوطی، سس، کچاپ و سایر محصولات غذایی کنسروی که برای تولید آنها نیازمند رب گوجه فرنگی بوده سفارش داده‌می‌شود.

جهت تهیه رب فله میتوانید با ما ارتباط بگیرید

بازرگانی اکین ۰۹۱۱۳۶۸۱۳۷۵

ekeintrade@gmail.com

تفاوت اصلی رب فله و اسپتیک

تفاوت اصلی این دو نوع رب در نیاز آنها به نگهداری است. رب فله حتما باید در سردخانه نگهداری شود و مدت زمان کوتاه در حدود ۶ ماه قابلیت نگهداری دارد. ولی رب اسپتیک را می‌توان در دمای محیط طبیعی و بدون نیاز به سردخانه و یخچال و حدود ۲ تا ۳ سال نگهداری کرد.

بریکس رب فله در حدود ۳۰ تا ۳۲ بوده و برای رب اسپتیک بیشتر از ۳۶ است.

همانطور که در بالا نیز ذکر شد رب فله برای مصرف داخل کشور است (صنایع تولید غذایی و بسته بندی). و رب اسپتیک برای صادرات به کشورهای خارجی استفاده می‌شود.

قابل ذکر است که برای مصرف کننده نهایی نوع رب اسپتیک یا فله باشد تفاوتی ایجاد نمی‌کند.  این موضوع صرفا برای تولید کنندگان رب و صادر کنندگان حائز اهمیت است.

قیمت تمام شده رب اسپتیک و فله

رب اسپتیک که در شرایط ویژه‌و به صورت کاملا استریل بسته‌بندی می‌شود و به اصطلاح یه محصول صادراتی می‌باشد قطعا قیمت تمام شده آن نسبت به نوع فله در بازار بیشتر خواهد بود.

نگهداری رب فله

با توجه به اینکه رب فله به صورت غیر اسپتیک در داخل بشکه پرشده‌و عملیات سالم‌سازی حرارتی بر روی آن انجام نمی‌شود امکان آلودگی قارچی محصول بالاست.

لذا امکانات کارخانه از لحاظ سردخانه و انتقال رب فله تولید‌شده بلافاصه به سردخانه پر اهمیت است.

در فصول برداشت گوجه فرنگی به دلیل تراکم کاری بالای کارخانه، رب‌های تولیدی به صورت فله‌و اسپتیک نگهداری شده‌و در فصول بعدی در خط تولید به صورت قوطی بسته‌بندی و روانه بازار می‌شوند.

نکات مهم در خرید رب فله

از آنجائیکه رب فله در داخل بشکه بسته‌بندی شده‌و ابتدا برند مشخص بر روی آن ندارد، در انتخاب و خرید آن باید دقت کرد. انتخاب و خرید رب فله از افراد و کارخانجات معتبر زمانی اهمیت پیدا می‌کند که بر روی محصولات فله تاریخ تولید به آسانی قابل جابجا است.

رب فله باید دارای ظاهری خوب و خوش‌رنگ بوده‌و از طعم و کیفیت بالا برخوردار باشد و در نهایت طعم ترشیدگی و کپک‌زدگی بر روی آن نباشد.

در ترکیب رب نباید ضایعات گوجه و تیکه‌های پوست و دانه گوجه فرنگی وجود داشته باشد.

همچنین غلظت رب نیز بالا بوده‌و قرمز و خوش‌رنگ باشد.

همچنین مطمئن باشید که کارخانه محل تولید از همان ابتدا رب فله را در سردخانه نگهداری کرده‌است.

در برخی موارد به دلیل نگهداری نامناسب یا انتقال دیر رب فله به داخل سردخانه سطح رویی آن کپک می‌زند و با برداشتن سطح کپک‌زده مجدد عرضه می‌شود.(شناخت کارخانه و معتبر بودن آن بسیار مهم است).

نتیجه گیری:

کارخانجات تولید رب قوطی و همچنین صنایع غذایی بسته‌بندی مواد غذایی که در آن نیاز به رب گوجه فرنگی است از نوع اسپتیک یا فله استفاده می‌کنند.

نوع اسپتیک با توجه به شرایط نگهداری و ماندگاری بالا بدون نیاز به سردخانه و حمل‌ونقل مطلوب آن برای صادرات استفاده می‌شوند. در حالی که رب فله با توجه به کیفیت و غلظت بالای آن در صنایع غذایی داخلی مثل تهیه سس گوجه با رب، انواع کنسروی‌جات و … مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کارخانجات صنعتی نیز رب گوجه فرنگی را به صورت عمده تولید کرده و ابتدا به صورت فله‌ای و اسپتیک ذخیره می‌کنند. و سپس جهت صادرات و پرکردن قوطی‌های فلزی و شیشه ارائه می‌کنند.

جهت خرید و فروش رب فله و کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × یک =

09113681375