ما در ارائه راه حل های صنعتی پیشرو هستیم.

09113681375

شنبه - پنجشنبه : 08:00 - 17:00

بازرگانی اکین

استان گلستان

آدرس دفتر مرکزی

ایمیل مدیریت

Ekeintrade@gmail.com

ب گوجه فرنگی اسپتیک

رب گوجه فرنگی اسپتیک از تولیدات اصلی کارخانه‌های صنعتی تولید رب گوجه‌فرنگی می‌باشد. تولید این محصول برای صادرات می‌باشد. با توجه به فرآیند تولید رب اسپتیک، قابلیت نگهداری در محیط طبیعی بدون نیاز به سردخانه به مدت حدودا سه سال را دارد.

رب گوجه فرنگی اسپتیک با توجه به کیفیت بالای آن داری بریکس 36 و بالاتر است.

 

خرید فروش رب اسپتیک

صادرات رب گوجه اسپتیک به روسیه

رب‌گوجه‌فرنگی در صورت عدم نگهداری مناسب سریعا شروع به کپک‌زدن میکند. رب گوجه فرنگی‌اسپتیک برای نگهداری آن نیاز به یخچال نمی‌باشد و تا 3 سال و بیشتر قابلیت نگهداری در محیط طبیعی را دارد. از این رو تجار و صادر کنندگان، رب گوجه را به صورت بسته‌بندی اسپتیک سفارش میدهند.

چون روند صادرات با توجه به مسائل حمل‌و‌نقل، گمرک، ترخیص‌و سایر موارد ممکن است تا رسیدن بار به دست مشتری طول بکشد از این رو صادرات رب گوجه اسپتیک از نظر دغدغه فاسد‌شدن مواد غذایی خیال صادر کننده را راحت میکند.

اسپتیک

اسپتیک(عاری از عفونت) یا آسپتیک(Aseptic ) به روش‌هایی گفته میشود که در محیط و شرایط کاملا استریل انجام میشود. این روش شامل تکنیک‌های پزشکی و ازمایشگاهی است و یکی از بهترین مثال‌ها در استفاده از روش اسپتیک استریل کردن اتاق‌های عمل است.

مواردی که در اجرای روش اسپتیک باید رعایت شود شناسایی وسایل استریل‌شده و جداسازی آنها از وسایل استریل‌نشده است. این روش در صنایع غذایی به وفور استفاده میشود و یک روش خاص برای نگهداری مواد غذایی مایع می‌باشد. این روش قابلیتی به مواد غذایی میدهد که تا زمان باز شدن درب ظرف نگهدارنده آن نیازی به یخچال نداشته باشد.

صادرات رب گوجه به عراق

 تعریف اسپتیک

اسپتیک به مجموعه فرآیندی گفته میشود کی طی آن محصولات غذایی به نحوی بسته‌بندی میشوند که برای نگهداری آنها نیازی به یخچال‌نمی باشد. از این رو بسته‌بندی اسپتیک جایگزینی برای انجماد مواد غذایی است. این روش نگهداری مواد غذایی روزبه روز در حال افزایش است و میتوان به نگهداری مواد غذایی از جمله آب میوه ها، ماست، مخلوط انواع بستنی، محصولات گوشتی، مربا، دسر و سایر مواد غذایی به خصوص رب گوجه فرنگی اشاره کرد.

بسته‌بندی اسپتیک شامل سه مرحله استریلیزاسیون حرارتی، استریلیزاسیون بسته‌بندی و نگهداری استریلیزاسیون در حین بسته‌بندی است.

نکته‌ای که نشان دهنده درست بودن شرایط استرلیز در طی فرایند اسپتیک است، حفظ و نگهداری تمامی ویژگی‌های محصول در مدت تولید و نگهداری است.

اسپتیک یک فرآیند برنامه‌ریزی شده در تمام مراحل است و در صورتی که یکی از این مراحل به درستی اجرا نشود باعث از

بین رفتن محصول خواهد شد. همچنین تجهیزاتی که برای بسته‌بندی اسپتیک محصولات غذایی استفاده میشوند نیز باید به طور مرتب استریل شوند.

 سه روش اصلی بسته بندی اسپتیک

1-استریل کردن ظروف وکیسه های مخصوص بسته بندی قبل از پر شدن آنها با محصول.

2-استریل بودن تجهیزاتی که برای تولید محصول استفاده میشوند.

3-حفظ استریل سیستم در حین تولید محصول.

تفاوت رب گوجه فرنگی اسپتیک و فله

کارخانه‌های رب گوجه فرنگی هنگام تهیه این محصول میتوانند به هر دو صورت اسپتیک و فله آن را تولید کنند.

تفاوت اصلی رب گوجه فرنگی اسپتیک و فله در نحوه نگهداری و بسته‌بندی آنها است. رب اسپتیک در شرایط استریل و در داخل محفظه‌های استریل‌شده بسته‌بندی میشود و برای نگهداری نیازی به محیط فریز و یخچال ندارد و 2 الی 3 سال در محیط بیرون از یخچال و سردخانه قابل نگهداری است. در حالی که رب گوجه فرنگی فله باید در سردخانه و حداکثر تا 6 ماه از زمان تولید نگهداری شود.

بریکس رب گوجه اسپتیک بالای 36 بوده و بدون مواد نگهدارنده، نمک و همچنین فاقد سایر مواد افزودنی است. این رب مخصوص صادرات است.

بریکس رب گوجه فرنگی فله در حدود 20 می‌باشد و بیشتر برای مصارف داخلی کاربرد دارد.

با توجه به اینکه رب اسپتیک صادراتی است، کارخانجات صنعتی در زمان تولید آن را با بالاترین کیفیت و بر اساس استانداردهای روز دنیا و از گوجه فرنگی‌های کاملا مرغوب و رسیده تهیه‌میکنند.

رب فله

اسپتیک رب گوجه فرنگی

کیسه‌های اسپتیک(bag in box ) رب گوجه فرنگی دارای نوارهای پلیمری و از چند لایه تشکیل شده‌است که هر نوار یا لایه دارای جنس و ضخامت متفاوتی است. با توجه نوع محصولی که قرار است بسته‌بندی شود تعداد خطوط و ضخامت آنها متفاوت است.

مواد غذایی در شرایط خلاء در کیسه‌های اسپتیک پر میشوند. در نتیجه بدلیل عدم نفوذپذیری هوا به داخل آن امکان رشد میکروب‌ها و سایر میکرو ارگانیسم ها وجود ندارد. این امر باعث حفظ خواص ارگانولپتیک و سایر ارزش غذایی، طعم و خواص طبیعی میشود.

مزیت های رب گوجه فرنگی اسپتیک

شرایط استرلیزه کردن در حین بسته‌بندی.

عدم نیاز به مواد نگهدارنده و سردخانه.

پایین بودن هزینه‌های حمل ونقل و جابجایی بدلیل قابلیت نگهداری بدون سردخانه و یخچال.

افزایش طول عمر مواد غذایی بسته‌بندی‌شده.

ساختار و جنس کیسه های اسپتیک

کیسه های اسپتیک در اندازه و ضخامت های متفاوت و در سه گروه متالایز( standard barrier)، الومینیوم(high barrier) و شفاف(clear) قرار دارند.

خصوصیات کیسه های اسپتیک

استریل: کیسه‌های اسپتیک بدلیل عاری بودن از هوا محتویات داخل ان را به صورت استریل و عاری از هرگونه میکروب و آلودگی حفط میکنند. کیسه‌های اسپتیک در زمان تولید استریل می‌شوند و به صورتی طراحی و تولید میشود که محصول در طول عمر خود سالم بماند.

کیسه‌های اسپتیک از جنس فویل‌های آلومینیومی و پلاستیک طراحی و ساخته میشود که در نتیجه محصول را در مقایل نورو رطوبت و سایر میکروارگانیسم‌ها محافظت میکنند.

 سهولت در نگهداری:

کیسه‌های اسپتیک را بدلیل سبک بودن و انعطاف پذیری به راحتی میتوان روی هم چیدمان کرد. هزینه‌های جابجایی و نگهداری کیسه‌های اسپتیک قبل از پر کردن آنها با رب گوجه فرنگی پایین است. این در حالی است که بشکه‌های نگهداری رب گوجه فرنگی فله به فضای بیشتری برای انبارداری نیاز دارد.

صرفه اقتصادی بسته‌بندی:

کیسه‌های اسپتیک نسبت به سایر بسته‌بندی ها ارزانتر تمام میشوند و از نظر زیست محیطی با محیط اطراف سازگاری بهتری دارند.

برخی چالش های کیسه های اسپتیک

با توجه به جنس کیسه‌های اسپتیک که از مواد پلاستیکی و یا آلومینیومی تولید شده‌است ممکن است با برخی از مواد غذایی سازگاری نداشته‌باشد.

کیسه‌های اسپتیک در زمان حمل و نقل و نگهداری و تولید محصول باید مراقبت شوند تا قابلیت استریل بودن خود را از دست ندهند که در نتیجه سلامت محتویات داخل آن حفظ شود.

با توجه به موضوع فوق رب گوجه فرنگی پس از پر شدن در داخل کیسه‌های اسپتیک در داخل بشکه قرار داده‌شده و سپس حمل و نقل آن صورت میگیرد.

هرچند کیسه‌های اسپتیک قابلیت استفاده مجدد دارند ولی با توجه به اینکه در زمان تولید انرژی زیادی مصرف میکنند در صورت عدم مدیریت درست از نظر مصرف انرژی در زمان تولید تاثیر منفی  بر محیط‌ زیست خواهند داشت.

کیسه اسپتیک به صورت خارجی و تولید داخل نیز وجود دارد و اغلب برای صادرکنندگان رب گوجه نوع کیسه اسپتیک نیز مهم است.

جهت تامین رب اسپتیک با ما در تماس باشید.

09113681375        

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − 15 =

09113681375