ما در ارائه راه حل های صنعتی پیشرو هستیم.

09113681375

شنبه - پنجشنبه : 08:00 - 17:00

بازرگانی اکین

استان گلستان

آدرس دفتر مرکزی

ایمیل مدیریت

Ekeintrade@gmail.com

خرید فروش رب فله اسپتیک

خرید فروش رب فله اسپتیک یکی از بازارهای عمده در تجارت رب گوجه فرنگی است. کارخانجات در کنار عرضه رب گوجه به صورت قوطی‌های فلزی و شیشه‌ای، رب فله و اسپتیک را به صورت عمده درون بشکه‌های آبی به فروش می رسانند.

خرید فروش رب فله اسپتیک

آیا رب فله و اسپتیک با یکدگر تفاوت دارد؟

اصلی‌ترین تفاوت بین رب فله‌و اسپتیک مربوط به نحوه‌تولید و بسته‌بندی در کارخانجات صنعتی تولید رب و همچنین نحوه‌نگهداری آنها است. رب اسپتیک را داخل کیسه‌های مخصوص اسپتیک بسته‌بندی می‌کنند. شرایط بسته‌بندی اسپتیک کاملا خاص و به صورت استریلیزه انجام می‌شود. به جهت همین شرایط خاص و استریلیزه رب گوجه فرنگی که به صورت اسپتیک بسته‌بندی می‌شود نیازی به نگهداری در سردخانه‌و یخچال ندارد و در دمای محیط حدودا تا سه سال قابل نگهداری است.

این در حالی است که رب گوجه فرنگی فله حتما باید در سردخانه نگهداری شود. در غیر اینصورت آثار کپک‌زدگی در رب گوجه دیده‌خواهد شد.

در هر صورت کارخانه‌های تولید رب با توجه به امکانات نگهداری خود اقدام به تولید انواع رب فله‌و اسپتیک می‌کنند.

بازار رب فله‌و اسپتیک

خریداران هر دو نوع رب فله‌و اسپتیک همواره وجود دارد. رب فله اغلب برای مصارف داخلی سفارش داده‌می‌شود. در حالی که رب اسپتیک برای صادرات تولید و بسته‌بندی می‌شود.

اغلب صنایع مواد غذایی و بسته‌بندی مثل تولید انواع کنسروها و سس‌ها نیاز خود را از رب فله‌تامین می‌کنند.

البته رب فله نیز به عنوان رب ارزان صادراتی شناخته می‌شود. شما اگر امکانات حمل مناسب یخچالی داشته‌باشید میتوانید این نوع رب را جهت صادرات سفارش دهید. شایان ذکر است که مقصد صادراتی نیز باید مجهز به سردخانه و تجهیزات باشد تا از کپک‌زدن و خراب شدن رب جلوگیری کند.

نگهداری رب فله و اسپتیک

همانطور که در بالا توضیح داده شد، نحوه نگهداری یکی از تفاوت‌های عمده رب فله‌و اسپتیک است. رب فله را حتما باید در سردخانه‌و یخچال نگهداری کرد تا از فاسد‌شدن آن جلوگیری کرد. اسپتیک برای نگهداری نیازی به سردخانه و یخچال پس از تولید ندارد و به راحتی می‌توان آن را در فضای بیرون و در محیط طبیعی نگهداری کرد.

رب فله را حدودا ۶ ماه و اسپتیک را ۳ سال میتوان نگهداری کرد.

البته رب اسپتیک نیز پس از بازکردن کیسه آن نیاز به نگهداری دارد و مانند رب فله باید در سردخانه نگهداری شود.

مواد نگهدارنده رب گوجه فرنگی

از ویژگی‌های خاص رب اسپتیک این است که در آن نمک وجود ندارد. سایر رب‌ها اغلب به مقدار مجاز و در حدود ۱ تا ۲ درصد نمک در آن وجود دارد.

صنایع غذایی و تبدیلی بسته به نیاز خود قبل از استفاده از رب گوجه به آن نمک اضافه می‌کنند.

غلظت رب گوجه فرنگی

غلظت رب گوجه فرنگی را با عدد بریکس مشخص میکنند. هرچه بریکس رب گوجه بالاتر باشد یعنی غلظت آن بالاتر است.

بریکس رب اسپتیک بیش از ۳۶ بوده و این عدد برای رب فله در حدود ۳۰ است.

هرچه بریکس رب گوجه بالا باشد یعنی آب موجود در آن کمتر و کیفیت آن بالاتر بوده‌و قیمت آن نیز به همان نسبت افزایش خواهد یافت.

قیمت رب گوجه اسپتیک‌و فله

عوامل مختلفی بر روی قیمت‌گذاری انواع رب تاثیرگذار است. تغییرات نرخ ارز، هزینه‌های بسته‌بندی، میزان تولید گوجه فرنگی در مزارع، تقاضا برای صادرات و غیره‌از جمله این موارد هستند.

تجارت رب گوجه و صادرات آن حاشیه سود خوبی دارد و به همین دلیل رقابت و تقاضا برای این محصول همواره بالا بوده و یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت محصول است.

جهت تهیه رب فله و اسپتیک به صورت عمده با بازرگانی اکین در ارتباط باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 4 =

09113681375